Menu

Fotograf Bielsko-Biała

Różne oblicza fotografii... zdjęcia produktowe, fotografia ślubna, fotoreportaże i sesje studyjne.

Jak rozpocząłem swoją przygodę z fotografią

fotograf-bielsko

Moją przygodę z fotografią rozpocząłem już w dzieciństwie. Na I komunię otrzymałem aparat analogowy typu "małpka" marki Olympus. Pomimo tego, że był to zwykły kompakt, bez zbytniej możliwości manualnych ustawień, to jakość zdjęć dzięki nie najgorszemu obiektywowi była całkiem przyzwoita. Wykonywałem wtedy głównie zdjęcia pamiątkowe z różnego rodzaju wyjazdów oraz uroczystości. Bardziej świadoma przygoda z fotografią zaczęła się w wieku kilkunastu lat. Zacząłem wtedy korzystać z radzieckiej lustrzanki analogwej Zenith 12XP oraz z zaawansowanego aparatu cyfrowego marki Konica-Minolta (jednego z pierwszych cyfrowych modeli tej marki). Aparaty bardzo różniły się pomiędzy sobą, ale dawały możliwość eksperymentowania z manualnymi ustawieniami. Zenith dawał możliwość zabawy na tradycyjnych materiałach światłoczułych, a Konica-Minolta pierwszych kroków w cyfrowej fotografii. Z wielkim sentymentem wspominam te czasy :)

Światło w fotografii

fotograf-bielsko

Fotografia w wolnym tłumaczeniu oznacza malowanie światłem. Światło ma więc fundamentalne znaczenie w fotografii od jego natężenia oraz barwy zależy to jak nam "wyjdą zdjęcia". Naturalne oświetlenie jest piękne, ale nie zawsze jest w wystarczającej ilości aby zapewnić nam dobrą jakość zdjęcia. Wówczas trzeba posiłkować się "sztucznym". Przy mieszanych źródłach światła często trudno jest dograć temperatury barwne. Jednak światło sztuczne może mieć również temperaturę barwną zbliżoną do światła naturalnego i jeżeli chcemy aby na zdjęciach nie było różnokolorowych poświat, ani męczyć się z dogrywaniem balansu bieli przy obróbce, to najlepiej wybrać takie. Nie zawsze jednak trzeba się siłować z dogrywaniem balansu, bo czasem zróżnicowane oświetlenie daje ciekawe efekty. 

Fotograf to nie tylko osoba pstrykająca zdjęcia

fotograf-bielsko

Bardzo wiele osób postrzega fotografa jako osobę posiadającą przyzwoity sprzęt fotograficzny i od czasu do czasu używającą go do zarabiania pieniędzy. Często słyszałem głosy typu, "ty to się masz klawo. Przyjedziesz na chwile z aparatem, popstrykasz trochę fotek i zgarniasz pieniądze..." i wtedy trochę się wkurzam, ale tylko trochę ;) Sporą zasługę w tym miała niewątpliwie cyfrowa rewolucja i popularyzacja cyfrowych aparatów. Nie wszyscy muszą sobie zdawać sprawę z tego, że zawodowy fotograf pracuje często znacznie dłużej, niż te normatywne 8 godzin. Nie wszyscy mają świadomość, że osoby zajmujące się zawodowo fotografią uczą się wiele lat i przeznaczają na to spore środki. Nie wszyscy muszą wiedzieć, że dobry sprzęt sporo kosztuje... może po tym wpisie ciut więcej osób będzie o tym wiedziało :)

Fotografia ślubna z klasą

fotograf-bielsko

Na rynku jest obecnie bardzo wielu fotografów ślubnych. Oferta jest bardzo zróżnicowana. Jednak niestety sporo jest osób, które podchodzą do tego tematu mało profesjonalnie. Bardzo często spotykam na facebook'u fotograficzne koszmarki - zdjęcia, które są słabe pod większością podstawowych aspektów takich jak kompozycje i kadr. Jest na szczęście też spora grupa profesjonalistów, którym trudno coś zarzucić. Taki fotograf ślubny to np. Damian z Bielska-Białej albo Radek Radziszewski z Cieszyna. Mają nie tylko dobry warsztat, sprzęt, ale i pomysły. Ich zdjęcia nie są przesadnie obrobione i mają analogowy charakter. Sam już rzadko zajmuje się fotografią ślubną, bo wolę ostatnio inne tematy i jeśli ktoś prosi mnie o zdjęcia ślubne, to odsyłam do nich. Bardzo często rozmawiam z Damianem na temat fotografii i mamy bardzo podobne zdanie na wiele tematów. Kilka przykładowych zdjęć, które na moją prośbę podesłał znajduje się poniżej. Link do przykładowej galerii ślubnej Damiana znajduje się pod tym adresem  traffoto fotografia ślubna.Warto też zajrzeć na jego bloga, gdzie można zobaczyć całe reportaże. 


fotografia ślubna Bielsko


fotograf ślubny Bielsko-Biała
plener ślubny Cieszyn

fotografia ślubna Cieszyn

Testy sprzętu fotograficznego

fotograf-bielsko

Profesjonalny fotograf oprócz wiedzy i doświadczenia powinien oczywiście dysponować również dobrym sprzętem. A jaki sprzęt jest dobry? Pomocą w tym przychodzą testy i porównania. Jeżeli chodzi o krajowe portale fotograficzne to największym zaufaniem darzę optyczne i fotopolis. Ich testy są bardzo rzetelne, a ich metodologia sprawia, że wyniki są w miarę porównywalne. Ponadto dostarczają sporą dawkę aktualności ze świata fotografii. Oprócz tego można tam spotkać nieco bardziej subiektywne wiadomości albo czasem nawet plotki. Na ich forach często toczą się zażarte dyskusje w których nie raz uczestniczyłem :) Ponadto oprócz testów warto też sprawdzić jakie są opinie i wrażenia użytkowników danego sprzętu oraz co najważniejsze zobaczyć gotowe rezultaty pracy na nim. Nieocenionym źródłem jest tutaj portal Flickr. Co prawda oprócz surowych zdjęć nierzadko jest tam wiele podretuszowanych fotografii, ale i tak wprawne oko jest w stanie dostrzec rezultaty i miejsca w których kombinowano :)

© Fotograf Bielsko-Biała
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci